.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نامه جمعی از اساتید دانشگاه‌ها به روحانی
سه هزار و ۵۴۰ تن از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور با صدور نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور منتخب تاکید کردند که مدیریت وزارت علوم نباید به فرد، گروه و یا طیف حاشیه‌ساز واگذار شود.

به گزارش تسنیم، سه هزار و ۵۴۰ تن از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور با صدور نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور منتخب، دغدغه‌ها و چالش‌های جامعه دانشگاهی و مراکز علمی و پژوهشی کشور را بیان کردند.

در ابتدای این نامه اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور با اشاره‌ به سخنان امام خمینی (ه) و مقام معظم رهبری پیرامون اهمیت دانشگاه‌ها از رئیس جمهور منتخب خواستند در نخستین گام برای نشان دادن حسن توجّه به نهاد پراهمیّت دانشگاه عنایات ویژه‌ای به این حوزه داشته باشد.
در ادامه این بیانیه آمده است: دوستان و دشمنان ملّت بزرگ ایران می‌دانند که از علل مهم مقاومت و پیشرفت این ملت، علاوه بر بنیان‌های اعتقادی قوی، کسب افتخارات علمی است که به‌وسیله فرزندان آن‌ها در سنگرهای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور محقق شده‌ است. بر اساس پیش‌بینی‌های مراکز سنجش علمی جهانی، ایران اسلامی تا سال ۲۰۱۷، یعنی پایان دوره چهار ساله ریاست جمهوری حسن روحانی در رتبه چهارم علمی دنیا قرار می‌گیرد.

نگارندگان این بیانیه کسب مرکزیت علمی جهان را شرط مهم تبدیل ایران اسلامی به یک قدرت بین‌المللی دانستند و خاطرنشان کردند: بی‌تردید تلاش دولت روحانی به خصوص وزیر آتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دیگر همکاران وی می‌تواند بر این شتاب افتخارآمیز بیافزاید. شما رجاء واثق دارید که به دلایل گوناگون حساسیت در دانشگاه‌ها بیش از هر نهاد دیگری است، به خصوص اینکه در جنگ نرم همه‌جانبه‌ای که دشمن علیه ایران اسلامی آغاز کرده است، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کانونی است تا با حاشیه‌سازی و ایجاد درگیری‌های هدف‌دار، ضمن کند کردن پیشرفت علمی و خدای ناکرده تنزل آن، مرکزی که باید در خدمت پیشرفت این ملت بزرگ باشد را به محل چالش علیه آرمان‌های انقلاب اسلامی درآورد. چنین هدفی از جانب جبهه استکبار بدین خاطر دنبال می‌شود تا نظام اسلامی نتواند به عنوان یک الگوی موفق در نزد ملت‌های به ستوه‌آمده از ظلم و ستم چند صد ساله استعمار کشورهای غربی و حکام دیکتاتور وابسته به آن‌ها در آید.

در ادامه آمده است: در صورتی که مدیریت این دستگاه بسیار مهم و راهبردی به فرد، گروه و یا طیف حاشیه‌ساز واگذار شود، بستر برای فتنه‌گری فتنه‌گران فراهم خواهد شد که در این صورت نیز نیروهای وفادار به انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها به مقابله خواهند پرداخت و تشنج و درگیری به فضای جامعه کشیده می‌شود.

در این نامه با تاکید بر لزوم نگاه عالمانه و ولایت‌مدار در انتخاب وزیر علوم تاکید شده است: با درنظر گرفتن چنین شرایطی، ما شاهد توسعه ظرفیت‌های بیش از پیش علمی و فرهنگی جامعه دانشگاهی کشور خواهیم بود. در این راه نیز فرزندان انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها یار و یاور دولت حسن روحانی که هدفی جز خدمت به انقلاب، نظام و ملّت بزرگ ایران ندارد،خواهند بود.
رونوشتی از نامه اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری به رئیس جمهور منتخب و به کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی نیز ارائه شده است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.04 seconds.